Wykonanie wielu skomplikowanych kroków, bądź skoków w tańcu, wymaga odpowiedniej gibkości. Dlatego też tancerz nie może pomijać etapu rozciągania mięśni. Przed każdym treningiem tanecznym, a po rozgrzewce oraz po treningu, powinien więc wykonać serię ćwiczeń rozciągających, czyli tzw. stretching.

Stretching pozwala nie tylko w pełni opanować wymagające figury taneczne do perfekcji poprzez właściwe przygotowanie mięśni, ale także zmniejsza ryzyko występowania kontuzji. Co więcej, ma on również praktyczne zastosowanie ułatwiające codzienne funkcjonowanie, dlatego z pewnością nie tylko tancerze, czy sportowcy powinni się regularnie rozciągać. Stretching często odpowiada za właściwą postawę ciała, ruchową koordynację, pomaga rozluźnić mięśnie, spięte poprzez stresowe sytuacje, a także stanowi idealny sposób, aby się nieco zrelaksować po ciężkim dniu.

CECHY DOBREGO STRETCHINGU

  • wykonywanie ćwiczeń rozciągających przed i po KAŻDYM treningu;
  • wykonywanie stretchingu po rozgrzewce;
  • staranność wykonywania każdego ćwiczenia rozciągającego;
  • stretching przed treningiem ma za zadanie przygotowanie mięśni, wiązadeł oraz ścięgien do efektywnego treningu tak, aby zminimalizować wystąpienie kontuzji – skupia się więc na rozgrzaniu ciała;
  • stretching po treningu powinien działać rozluźniająco na mięśnie, jak również zregenerować je oraz wydłużyć włókna mięśniowe – skupia się więc na wyciszeniu ciała;
  • rozciąganie powinno postępować, to znaczy, że z każdym treningiem należy rozciągać mięśnie bardziej i bardziej;
  • podczas rozciągania należy oddychać równomiernie i spokojnie;
  • rozciąganie mięśni nie powinno odbywać się ponad możliwości, lecz do momentu odczucia oporu;
  • wymasuj rozciągnięte mięśnie.

PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCE

Stretching taneczny Ćwiczenia rozciągające Rozgrzewanie mięśni Rozgrzewka taneczny stretching Rozciąganie mięśni Rozluźnianie mięśni

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>